La plataforma Defensem Tot l'Esport, impulsada des de la Unió de Consells Esportius de Catalunya (UCEC), ha nascut arran de la Resolució SLT/275/2021, de 5 de febrer, amb l'objectiu de fer visible el greuge a milers d'esportistes, discriminats pel seu tipus de llicència. El COPLEFC, que considera l'activitat esportiva no federada com un àmbit igualment important del sector, i amb professionals que hi treballen, dona suport a la Plataforma i anima el col·lectiu a signar el manifest fet públic: Reclamem una obertura esportiva igual per a tothom!
Transcrivim tot el contingut de la denúncia que es planteja des de DEFENSEM TOT L'ESPORT, fonamentada en un mot ben clar, discriminació:
"La plataforma DEFENSEM TOT L'ESPORT neix davant l'arbitrarietat constant de les decisions de la Generalitat de Catalunya en l'aplicació de les mesures restrictives que afecten tot el sector esportiu.
A la complexa situació que de per si ha generat la pròpia pandèmia al sector, cal sumar-hi el despropòsit de decisions preses en el marc del PROCICAT, que han agreujat notablement el que semblava que no podia empitjorar.
La Resolució SLT/275/2021, de 5 de febrer, és una nova mostra de presa de mesures incoherents, arbitràries i injustes que generen més incomprensió i frustració a bona part del sector esportiu.
Per què la llicència federativa permet entrenar en qualsevol circumstància? ¿És que la llicència dels Consells Esportius no està sotmesa als plans sectorials i protocols de prevenció COVID aprovats? Això és DISCRIMINACIÓ.
Que en una mateixa instal·lació esportiva hi pugui haver grups de la mateixa entitat entrenant en grups estables de més de 6 esportistes sense mascareta, i d'altres que ho hagin de fer en grups de 5+1 (monitor) i amb mascareta és DISCRIMINACIÓ.
Que en un centre educatiu no es puguin fer activitats esportives en edat escolar si no es respecten els grups bombolla lectius, i que al mateix centre educatiu hi puguin accedir equips amb llicència federativa sense cap restricció és DISCRIMINACIÓ.
Que es puguin disputar competicions classificatòries en categories estatals per tot el territori i no es puguin disputar les competicions en edat escolar que són essencialment locals i comarcals és DISCRIMINACIÓ.
Aquesta DISCRIMINACIÓ no respon a raons objectives. És arbitrària, és volguda i pretesa. La decisió de l'Administració respon només a una visió limitada, reduccionista i minoritària respecte de la realitat esportiva del país.
La Llei de l'esport de Catalunya preveu un model esportiu plural, sense preeminència d'un vers un altre. Tots tenen el mateix grau d'exigència en termes de seguretat, s'organitzen i estructuren d'acord amb els requisits que estableix la pròpia legislació, amb protocols de prevenció propis i aprovats pel Govern, amb llicències que gaudeixen de les cobertures pertinents. Però només el model esportiu en edat escolar es veu permanentment menystingut".
És per això que la plataforma DEFENSEM TOT L'ESPORT fa la crida i pretén acollir entitats, ajuntaments, empreses, centres educatius, clubs i associacions. Així com els practicants, ja siguin d'activitat física i esportiva que fan pràctica a títol individual i lliure, com els que la practiquen organitzadament amb un ampli ventall d'entitats i instal·lacions esportives.
Com afirmen des de la Plataforma: "pretén, en definitiva, acollir tothom que veu menystinguda sistemàticament la seva forma d'entendre o viure l'esport".
I finalment, la conclusió des de la plataforma DEFEMSEM TOT L'ESPORT, és directa i crua: "Si s'obvia que el model esportiu del país ha estat exitós justament gràcies a la seva pluralitat, que l'ha fet accessible a tota la població, i que ha necessitat de la implicació de molts agents: locals, esportius, educatius... s'aconseguirà la completa desaparició d'una part d'un sector que no tan sols promou l'activitat física i esportiva, sinó que fomenta la cohesió social i és un dinamitzador econòmic i territorial fonamental".